I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Fakturor till företag skickas per post till angiven fakturaadress och har 30 dagars förfallotid.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se
När får jag min beställning?
De varor som är möjliga att beställa på vår websida finns i vårt lager. Vi reserverar oss dock för slutförsäljning. Beställningar som görs på vardagar innan kl 12.00 skickar vi normalt med posten samma dag. Nedladdningsbara produkter finns direkt tillgängliga i vår app efter köp.
Försening och delleverans
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Om en bok eller karta inte kan levereras i tid skickar vi ett mail med information till dig.
Frakt
Vi använder PostNord eller DHL för våra frakter och skickar normalt sett din bok eller karta med PostNord Varubrev 1:a klass . Större leveranser skickas som paket till ditt närmaste utlämningsställe. Kostnaden anges i kassan.
Paketspårning
När din beställning skickas från oss får du en leveransavisering till din e-mailadress med ett kollinummer och en paketspårningslänk så att du kan följa försändelsen från oss till dig.
Hur länge ligger försändelsen hos ombudet?
Leverans med Posten: 14 dagar Hämtar du inte ut din beställning i tid går den automatiskt i retur till oss. Tänk på att din faktura förfaller 14 dagar efter det att vi har skickat beställningen oavsett om du har hämtat ut den hos ombudet eller inte. Handlar du som företag förfaller fakturan efter 30 dagar.
Hur gör jag för att avbeställa en order?
Om du vill ta bort en vara eller hela din beställning kan du göra det genom att kontakta oss via [email protected]
Hur lång ångerrätt har jag?
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.
Kostar det något att returnera?
Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt gällande portotabell.
Hur gör jag när jag returnerar?
Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du retunera varorna till oss inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen.
Återanvänd gärna förpackningen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar den går det givetvis bra att skicka den i något annat emballage. Viktigast är att du paketerar returen väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig.
Du betalar själv för frakten tillbaka enligt gällande portotabell och returnerar till följande adress:
Calazo Förlag c/o Celog
Libro Ringväg 3
752 28 Uppsala
Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?
Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på Klarna.se
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via E-post. Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar.
Handlar du som företag och har skickat en retur ska du betala in din faktura som vanligt. När vi har mottagit returen kommer Klarna att skicka en kreditfaktura. Kreditfakturan kan du använda antingen via betalfil eller meddela Klarna vilken faktura du vill avräkna summan mot.
Bytesrätt
På Calazo administrerar vi inga byten men du har full returrätt i 14 dagar. För att byta ut din bok mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den bok du vill ha istället.
Ångerrätten omfattar inte
Ångerrätten omfattar inte nedladdningsbara produkter då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Ångerrätten gäller inte heller defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.
Calazo använder de personuppgifter som du lämnar vid köpet i enlighet med gällande dataskyddslagar. Vi använder uppgifterna t ex för fakturering och leverans. Vi säljer inte dina uppgifter vidare till tredje part. Klarna, som hanterar själva betalningen, har egna villkor som du kan läsa om här.
Om du har köpt en bok eller karta i vår shop kan du komma att få information från oss till e-postadressen du angivit. Du kan enkelt avregistrera dig från dessa utskick längst ner i mailet. Avregistrera dig från utskick kan du även göra genom att maila oss på [email protected] och be oss ta bort din e-postadress.
Du kan när som helst kontakta oss för att få dina personuppgifter borttagna ur vårt kundregister. Detta gör du enklast genom att maila oss på [email protected]
Produkten har blivit tillagd i varukorgen